Dobrý den všem,
dejte si velký pozor na autobazar
EU Automobile České Budějovice.
Na internetu jsem si vyhlédl automobil Skoda Octavia 1.8 T Laurin & Klement, rok výroby 2001. V inzerátu bylo uvedeno, že vozidlo bylo dotažené z Německa, má najeto 118 000 km, pravidelně servisováno, poctivě km doloženo, servisní knížka, plní euro IV, TOP stav, plná výbava, cena 127 800 Kč. A ke každému vozu zaplacenému v hotovosti je dárek mobilní telefon Nokia, jehož hodnota je asi 1000 Kč. Inzerát je
ZDE.
V sobotu 22. května jsem se byl na auto podívat, zda vypadá opravdu tak, jak je na fotkách. Bylo mi řečeno, že původní majitel si auta vážil, že s ním nijak moc nejezdil a že nic není problém doložit. Interiér byl velice zachovalý, auto nebylo havarováno, motorový prostor a kufr byl v perfektním stavu, karoserie bez jakékoliv koroze i zespod. Auto bylo na 17. palcových BORBET elektronech, v kufru byly 4 originál kola.Takže když mi 3. června 2010 přišly peníze, jel jsem si auto 4. června 2010 koupit.
Ujal se nás jeden prodejce, který auto přivezl před vrata a že půjdeme provést zkušební jízdu. Při zkušební jízdě jsem si hned všimnul toho, že u auta nejde tachometr. Prodejce jsem na to upozorňoval a ten dělal, že to neslyší a mlel si pořád jen to své, jak je to auto bezvadné, v super stavu, jak má málo najeto atd. Když jsem směřoval asi popáté dotaz na nefunkční tachometr, tak mi sdělil, že jim kleslo napětí na baterii, z důvodu toho, že to auto již 2 měsíce nejezdí. Ale že se to po pár dnech ježdění samo opraví a chytne. Jelikož jsem elektrikář, tak jsem oponoval, že je to nesmysl a ani vytažení baterie nemá vliv na funkci tachometru. Tak jsme se chvili dohadovali a vymohl jsem si to, že to dáme do smlouvy a pokud se to do měsíce samo nechytne, tak že mám nárok na opravu z jejich strany. Také jsem se pídil po servisní knížce a doložení poctivých km a doložení servisu. Na to mi odpověděl, že servisní knížka k tomu není, že to němci nedělají, aby si vedli servisní knížky atd. Upozorňoval jsem jej na to, že to inzerují v inzerátech, načež on pohotově reagoval, že oni za to nemůžou, že to ty inzertní servery bez jejich vědomí.
Dále jsem se ptal na to, zda byly na vozidle měněny rozvody. Řekl mi, že ne a že je třeba je co nejdříve udělat.
Auto při zkušební jízdě jelo skvěle, já jsem blázen do škodovek, OCtavia 1.8 T Laurin & Кlement byl můj sen, tak jsem se i přes tyto nedostatky rozhodl auto koupit.
Před placením jsem si všimnul, že z pouzdra nejde vytáhnout zapalovač, tak jsem požádal jednoho z prodejců, aby ho vytáhnul, nechtěl jsem nic poškodit. Prodejce ochotně šel a zapalovač nožem opatrně vypáčil. Mezitím moje manželka platila u druhého z prodejců. Měli jsme u sebe 150 000 v pětitisícových bankovkách. Měli jsme platit 127 800 tak si manželka z obálky vytáhla 130 000 a 4 pětitisícovky si nechala. 130 000 Kč podala prodejci. Prodejce si peníze přepočítal a řekl, že chybí jedna pětitisícovka. Manželka se nedala a řekla, že je to v pořádku a ať se naučí počítat. Prodejce si to znovu přepočítal a trval na svém. Když ale poznal, že se žena nedá, tak to přepočítal znovu a řekl, že je to v pořádku. Když došlo na vrácení, tak manželce podal 2 stovky a řekl, tak tady je 200 nazpátek. Manželka se na něj obořila a řekla tak snad 2200 nazpátek ne? Na to prodejce něco zamumlal a vrátil ji už dobře.
Dále, když jsme se dovolávali toho mobilu, který měl býti jako dárek ke každému vozu zaplaceného v hotovosti, tak nám sdělili, že jsou vybraní, že ten telefon má hodnotu poze asi 1000 korun. My jsme ale řekli, že jej chceme, když už to tedy nabízeji, na co nám otráveně řekli, že nám jej pošlou na adresu. Do dnešního dne se tak nestalo.
S autem jsme odjeli a už u Globusu v Českých Budějovicích začaly první problémy, když se začlo ozývat lupání nad levým tlumičem.
Přešli jsme to, že to necháme na prohlídku u automechanika a po malém občerstvení odjeli domů.
Druhý den t.j. v sobotu 5.6.2010 jsme jeli na evidenční prohlídku, kde nás z ní vyhodili kvůli 17 palcovým kolům, které dle techničáku na autě nemají co dělat. Otevřeli jsme kufr, vytáhli originál kola a když jsme chtěli kola vyměnit a sáhnout pod kryt pro hever, zjistili jsme, že ve vozidle chybí rezerva. To jsme přešli s tím, že se nám nechtělo z kufru vytahovat ty původní kola a prohlédnout prostor rezervy, tudíž naše chyba.
Kola jsme přehodili a evidenční kontrolou pak prošli.
Přes víkend jsem si hrál s hledáním problému nefunkčního tachometru a našel přerušený drát od snímače rychlosti ke kontoru přístrojové desky. Jelikož jsem elektrikář, tak jsem si to opravil a tachometr začal šlapat.
V pondělí 7.6.2010 jsme šli auto přihlásit a zůstali jsme jak v Jiříkově vidění, když po nás chtěli 3000 za ekologickou daň. Řekli nám, že auto splňuje pouze normu EURO II a ne EURO IV, jak je psáno v inzerátu.
V úterý 8.6.2010 jsme auto dali mechanikovi, aby provedl výměnu rozvodů, zkontroloval brzdy, vyměnil všechny provozní kapaliny a filtry.
Když jsem za mechanikem druhý den t.j 9.6.2010 přišel, zda nastal nějaký problém, tak mi sděli, že jich nastalo více než dost.
Při kontrole brzd se přišlo na sjeté přední kotouče, sjeté brzdové destičky téměř na kov, vymlácené oba kulové čepy, přidřené axiální ložiska nad tlumičemi (od toho to lupání ) a úplně vevnitř vyhořená zadní část výfuku. Střední část měla uražený závěsný držák.
Mechanik mi řekl, že to auto je vohoněný od mladého kluka a že má najeto rozhodně více než je uvedeno.
Začali jsme tedy pátrat po historii vozu. Zjistili jsme, že auto v životě nebylo servisováno v autorizovaném servisu Škoda. Našli jsme ale na dveřích nalepenou těžko čitelnou nálepku z roku 2005 a adresou servisu SEAT v Pfaffenhoffenu. Tam jsme zavolali. V servisu nám potvrdili, že auto v roce 2005 tak skutečně bylo a v té době mělo najeto 119 531 km a ochotně nám nafaxovali o tom doklad. Ten je
ZDE.
Pátrali jsme dál a zjistili jsme, že vozidlo bylo v roce 2008 servisováno ještě v jednom německém servisu, kde jsme ale s telefonickým dotazem nepochodili. Pry bychom si tam museli zajet osobně, aby nám nějaké informace či doklad poskytli. Po telefonu, mailu ani faxu prý toto neposkytují.
Oprava suma sumárum stála něco přes 35 500 Kč.
Když jsem měl všechny dostupné doklady v ruce, kontaktoval jsem dne 29.6.2010 autobazar.
Tam jsem se dovolával šéfa pana Jeřábka a sdělil jsem mu problém. Jednak, že jsem neobdržel mobilní telefon, který nabízeli jako dárek, výše zmiňované problémy s vozidlem a problém se stočenými kilometry, které jsem schopen a připraven předložit. Projevil jsem i dobrou vůli se nějak dohodnout, při řešení tohoto problému.
Pan Jeřábek vyslovil ale pouze politování nad touto skutečností a slušně mne poslal do háje s tím, že se tomuto brání a že nikde žádnou garanci najetých kilometrů nedávají. Řekl dále, že to se děje všude, u nás, v Německu, v Rusku, prostě všude. A že ve smlouvě je napsáno, že jsem byl seznámen s technickým stavem vozidla. Co ale řeším já jsou stočené kilometry a závady s tím spojené, tudíž došlo k zatajení důležitých skutečností. Řekl jsem mu, že jsem také platil ekologickou daň a že v inzerátu stály věci jinak, než bylo při prodeji ve skutečnosti. Na toto opět odpověděl, že se to může stát, že jsou v inzerátu chyby a znovu nad tím vyslovil politování. Takto telefonicky jsem si alespoň vymohl zaslání mobilu (doufám, že se tak stane). Na závěr našeho rozhovoru prohlásil Vzpomínejte na nás v dobrém, to auto je opravdu perfektní. Toto já beru jako prachsprostý výsměch.
Po tomto rozhovoru jsem kontaktoval místního právníka, abych se poradil, jak v tomto případě postupovat. Advokát je však zaneprázdněn a schůzku mame smluvenu na čtvrtek příštího týdne. O dalším průběhu budu zde informovat.
Na závěr mého dnešního příspěvku bych chtěl požádat všechny, co tohle budou číst, aby rozšiřovali tento příspěvek co nejvíc to půjde. Dále, pokud má někdo podobnou zkušenost s tímto bazarem, ať sem napíše svůj příběh. Můžeme tak společně omezit řádění bandy podvodníků tím, že si budeme předávat informace o jejich jednání.