Všichni víme, že reklamy na nové vozy útočí na spotřebitele doslova ze všech stran. Za pomoci všemožných lákadel se nás prodejci snaží získat k nákupu nového automobilu a mnohdy vnímáme jejich metody již téměř jako nátlak. Automobilové společnosti však vědí, že právě reklama je účinnou metodou, jak se zarýt do podvědomí potencionálního zákazníka. Investice do ní se pak bohatě vyplatí.
Nic nového pod sluncem
Možná si myslíte, že masírování reklamou je výsadou současné konzumní doby, ale není to tak docela pravda. Již ve 20. letech minulého století si André Citröen uvědomil sílu a význam reklamy a jal se jí využít k propagaci svého podniku.
Na počátku všeho je skvělý nápad
Jeho reklamní kampaň se zapsala zlatým písmem do historie reklamy. Slavný podnikatel ukázal světu, že je nejen vynikající technický vizionář, ale ani jeho marketingové schopnosti nezůstávají pozadu. Atraktivním způsobem, jak zviditelnit své výrobky, bylo dozajista použití akrobatického letadla. To roku 1922 při 7. pařížském autosalonu přeletělo nad diváky a jméno slavného podnikatele vepsalo kouřem na oblohu. Neuvěřitelný byl nejen samotný dojem, ale i délka nápisu čítající rovných pět kilometrů!
Povzbuzen úspěchem, využil Citröen k propagaci své firmy i legendární Eiffelovu věž, na níž se až do roku 1934 rozsvěcovalo jeho jméno tvořené třicet metrů vysokými písmeny. K této akci bylo použito 250 000 žárovek a 600 kilometrů elektrických kabelů a podle zářivých písmen se údajně orientoval i Charles Lindberg při svém slavném letu přes Atlantik.
Však toho dovedl šikovný André Citröen náležitě využít – na počest pilota uspořádal obrovskou recepci za přítomnosti všech, kteří v té době něco znamenali.
Kromě těchto bezpochyby úžasných reklamních tahů, měl podnikatel předplaceny zadní strany všech významných francouzských deníků a propagoval svoji firmu i na více než 150000 dopravních ukazatelích po celé zemi.
Když reklama nestačí
Přes veškerou snahu svého podnikavého majitele se automobilce nepovedlo udržet se na špici a tak jako mnohé jiné firmy musela ve 30. letech minulého století ohlásit úpadek.