Dobrý den,
též se přidám s recenzí na tento bazar. Před 3 měsíci jsem tam koupil vozido Citroen C5, ročník 2002, "stav tachometru" obligátních 107000 km. Servisní knížka od vozidla byla falešná, a tachometr tak pravděpodobně stočený. Na druhou stranu, už jsem kupoval 3 vozidla a takto to bylo ve všech bazarech, které jsem při tom navštívil, takže bych to neviděl jako zápor, ale spíš jako českou tradici. Daleko víc než stav tachometru mě zajímá aktuální technický stav auta v porovnání s jeho cenou. To, že kilometry nesedí beru u auta této cenové a věkové skupiny jako standart a při koupi s tím už počítám. Stejně tak, jako že ihned po koupi povede první cesta do servisu, kde to bude za dalších alespoň 10000 Kč.
Plocha bazaru je upravená, personál příjemný a vozidla jsou a umytá a naleštěná, interíéry vyčištěné, tak jak by to mělo být. Před koupi nebyl problém na vozidle zkontrolovat vše, co mě napadlo. Testovací jízda zahrnovala jen cestu do nejbližší vesnice a zpět, cca 5km. Stav vozidla mi vyhovoval, cenu se povedlo ještě snížit a protože zbylá vozidla, která jsem viděl za stejnou cenu jinde připomínala spíše vraky, auto jsem koupil. Protože bylo na letních kolech a zrovna začal padat sníh, auto mi ještě na počkání přezuli.
Po návratu domů jsem napsal do servisu, kde podle knížky bylo auto zakoupené a celou dobu servisované - Garage Jacobs, NL. Během pár minut přišla odpoveď, že auto s tímto VIN tam nikdy neviděli. Nechal jsem si tedy zjistit servisní historii přímo u Citroenu a kupodivu servisní záznamy sedí s tím co je v knížce, ale v jiném servisu a pouze první dva roky co bylo auto v záruce. Dál je historie vozidla neznámá. Na první pohled bylo divné, že auto za první dva roky najelo 64000 km a za dalších 8 let už pouze 43000. Též bylo podezřelé, že podle knížky v autě těsně před prodejem v NL měnili olej, přitom podle samoleky u motoru byl tento měněn znovu o 200 km později v ČR.
Pvní cesta z bazaru vedla jako vždy rovnou na kontrolu do servisu. Tam mi potvrdili, že vzhledem ke stáří a ceně je auto až na drobné detaily ve velmi dobrém stavu. Servis po koupi zahrnoval výměnu plochého řemenu a jeho kladek. Rozvodový řemen a jeho kladky nebylo třeba dle inspekce měnit, byly téměř nové. Občas se špatně vracela řadící páka z pětky na neutrál, pomohlo promazat lanovody řazení. K tomu standardní výměna náplní a filtrů. Olej, který tam nalili před prodejem byl podle servisu velmi nekvalitní a v autě neměl co dělat. Dál bylo třeba vyvážit nově nazuté pneu, na to asi v bazaru zapoměli. Servis po koupi celkem vyšel na 6500 Kč, což bylo ještě méně než těch 10000 se kterými jsem počítal když jsem auto kupoval.
S autem jsem najel kolem 5000 km a jsem s ním velmi spokojen. Žádné závady jsem nemusel zatím řešit. Stejně tak služby bazaru byly v porovnání s ostatními dobré a auto bych tam koupil znovu. Jen bych majiteli bazaru doporučil vynechat pohádky o tom, jak 10 let staré auto na LPG má jen 107000km a servisní knížky, u kterých jde stejně během hodiny zjistit, že jsou falešné též nejsou třeba. Pokud všechna nabízená vozidla jsou v takovém stavu, jako jsem koupil já, prodal by je za danou cenu dobře i bez těhle zbytečností. |