Chce-li člověk pořídit druhé auto do domácnosti, podívá po něčem ojetém kvůli malému ročnímu nájezdu. Nejinak tomu bylo i v mém případě. Auto jsem měl vybráno - Citroen Grand C4 Picasso. Tři dětské sedačky se jen tak někam nevlezou a tohle auto mi učarovalo. Navíc ta možnost dalších dvou sedaček... Prohledal jsem celý internet a našel MRAKY velmi výhodných nabídek. Pochopitelně jsem se zajímal o zkušenosti s prodejci. A tady přišlo velké zklamání - snad všechna auta v ČR mají skryté vady, stočený tachometr a bůhví co ještě! Nechci se nechat zabít v autě, které vzniklo spojením dvou jiných! Nicméně se mi podařilo najít nabídku na tohle auto: C4 Grand Picasso; 2,0 HDI 100kW automat, rv. 2007, najeto 115000km, xenony, panorama, DVD atd., prostě v plné palbě (naštěstí bez kůže). Cena 270tis s DPH. Recenze na tohoto dovozce jsou výborné (HOCARS), takže jsem do toho šel a domluvil si bez problémů schůzku včetně možnosti prohlídky v autorizovaném servisu Citroen v HK. Pan Horáček vše zařídil a o pár dní později jsme se potkali. Bohužel se mi stalo faux pas a pan Horáček přivezl jiné vozidlo. Vina byla na mé straně. Jelo se tedy pro správný vůz a pak zpět do Citroenu. Pan Horáček rozhodně nebyl komunikativní, spíše naopak. Ale přičtěme to navrub mé chybě. Určitě ho to nepotěšilo. Pokoušel jsem se o rozhovor, ale marně. Auto jelo hezky, vypadalo hezky a cítil jsem se v něm příjemně. Při dalším pokusu o rozhovor na téma autobazary, jsem se dozvěděl, že cena vozu při odpočtu DPH se zvyšuje o 10tis Kč. Zdůvodněno to bylo tím, že při prodeji s odpočtem DPH na tom nevydělá tolik, jako při prodeji soukromé osobě. O pozadí takového obchodu si myslete co chcete. Při zmínce o servisní knížce, jsem narazil na přesně ty samé řeči, před kterými varuje celý internet. Knížka určitě je, ale asi někde na firmě a bude se muset najít. Po tomhle jsem panu Horáčkovi oznámil, že mě začíná děsit. Cena vozu je vyšší o 10tis a servisní knížka je bůhví kde. Prohlídku v Citroenu jsem hradil já. Sice jsem na to nebyl upozorněn, ale nelze míti námitek. Technik se hodinku hrabal v autě a pak si nás pozval. Auto je v dobrém technickém stavu. přední kotouče nové, zadní v pořádku, nikde nic neteče, nový FAP. Ve výfuku rachotí, ale to bude asi kus starého FAP. Horší to bylo s plechy - všechny dveře byly nově stříkány stejně tak jako levý zadní bok. Prahy jsou v pořádku, takže to mohlo být poškrábáno nebo lehce bouráno. Majitel vozu byl kuřák, což mi technik ukázal na detailech. Co byl lehký šok, auto mělo v 10/2011 najeto 175tkm. Tedy o pouhých 50% více než bylo inzerováno. Pan Horáček byl sám překvapen ze stavu vozu a ujetých kilometrů. Prý je to vina partnera na druhé straně. Kilometry jsou problém z několika důvodů: spojka vydrží 200tkm (12tkč), vstřiky 200-250tkm (14tkč), rozvody 200tkm (10tkč). Plus vozu chyběly dvě chromované lišty (2tkč/ks). Technik se choval profesionálně, nic nehaněl, nic nechválil. Prostě konstatoval stav vozu s tím, že rozhodnutí o koupi je na mě. Prohlídka za milion stála 672kč. S panem Horáčkem jsem se sešel na parkovišti k řešení nastalé situace. Když to shrnu: kilometry +60tkm, cena vozu +10tkč, servisní knížka možná, kilometry jsou garantovány ve smlouvě (prý nějaká zmínka, neviděl jsem), investice do vozu 40tkč... Tohle auto za 282tkč s DPH tedy rozhodně nekoupím. Pan Horáček po mě chtěl návrh, což jsem odmítl s tím, že stejně bude muset stav vozu na internetu opravit, aby si zachoval tvář. Bohužel ani po týdnu jsem od něj nedostal žádnou nabídku a vůz se stále nabízí za stejnou cenu. Akorát ty kilometry jsou pryč - nyní je tam 0. Závěr si udělejte sami. Já jsem se po této zkušenosti rozhodl koupit nový vůz i za cenu vyšších nákladů. Nenechám se zabít v ojetém voze. Za sebe dávám 4 (bod za ochotu prohlídky v Citroenu) |