Vážení, Možná mi do toho nic není, protože nejsem ani (ne)spokojený zákazník autobazaru ANDY AUTA, ani obchodník s auty, ani nic podobného … Nicméně tato Vaše debata mě nemohla nechat v klidu. Téměř mi to připadá jako řízená kampaň proti – dle mého mínění – slušnému autobazaru. Ale vynechejme prozatím konkrétní autobazar. Znám se velmi důvěrně s mnoha autobazary v CZ, ať malými, středními, tak i velkými. Ještě jednou zdůrazňuji, že s nákupem, servisem, prodejem….vozidel nemám naprosto nic společného. Ale velmi detailně znám proces a jeho trvání, od vydražení/nákupu vozu, po prodej konkrétnímu klientovi. Několik bodlů: - Zobchodování auta za dobu 4-6 týdnů je asi pravdivé číslo, ale pouze v případě ideálních podmínek … téměř bych řekl snem každého obchodníka. Jinak ale to, že auta „venku“ stojí několik měsíců, než se prodají např.do CZ, to tak prostě je. Ne vždy se auto prodá hned v první aukci, že ano. To že dražba, zaplacení, povolení na vyzvednutí vozu a doprava auta do CZ může trvat týden, to je pravda také(ale to je extrém), ale záleží jak kde a o kolik vozidel najednou se jedná. Jak jsem psal, může trvat týden, ale také 2-3. No a že né každé auto je prodané během týdne, měsíce, půl roku co stojí na bazaru, to se prostě klidně může stát … a že se např.po roce stání na bazaru auto neprodá a prodělá se na něm, no to každý z těch obchodníků ví a netěší ho to, ale prostě pokud člověk něco dělá, tak asi i občas něco pokazí. Když neprodáte rohlíky během prvního dne, už je prodáte pouze na strouhanku za 1/3 ceny, nebo vyhodíte. Takže v případě aut je to o trošku lepší, ale prodělá se na tom také… co v tom kdo hledáte ??? - To, že na nějakém bazaru stojí 10 kusů stejných aut se stejným rokem výroby a všechna mají cca stejný počet km – mně to přijde vcelku normální, Vám ne? Je potřeba se zamyslet nad tím, jak se kde v Evropě žije. Na západ od nás jsou finanční poměry o dost lepší a lidé/firmy se zbavují vozidel po určité době, nebo při určitých km. A proto pokud někdo doveze 10 stejných aut se stejným rokem výroby, resp.rokem uvedení do provozu, je jasné, že ta auta budou mít cca stejné km, samozřejmě třeba +- 10/20 tis km. A samozřejmě že je také rozdíl, o jaká auta se jedná-ve smyslu užitné hodnoty vozu. Nerozumím zde jedné věci, proč se zde opíráte do bazarů ( a je jedno, zda se jedná o ANDY), které prodávají převážně 2-3-4-5 letá auta, kde třeba r.v.2006-2007 má najeto 150-170 tis.km, 2008 100 tis.km, 2009 35 tis.km. Vždyť sakra, kdo z Vás kolik kilometrů ročně najezdí? Najezdit 40tis km ročně , tzn najet denně-pozor denně=365 dní v roce, 110 kilometrů …(tím netvrdím, že nelze najet i více, ale …) Myslím si, že kilometry zrovna u tohoto bazaru sedí. Navíc – vždyť Vám dávají VINka na webové stránky(možná k jejich vlastní škodě !!! ), tak si ta auta a jejich historii proklepněte, než se tam jdete podívat-vždyť proto to i dělají. A názory typu – „mají to podchycené…falšují servisky…mění v databázi výrobců …“ to snad ani ten člověk nemůže myslet vážně, tohle není STAR TREK . Navíc v takovém objemu vozidel, to aby na tom makal team odborníků … Přesto, že mi to může být opravdu úplně jedno, tak tohle je fakt směšné … Pokud by se zde řešili bazary, kde mají auta s r.v.2000-2003 najeto 80-130tis km, ani bych sem nic nepsal, protože to považuji za problém o kterém je možná potřeba se bavit, ale na to o čem se zde přete, jsem musel zareagovat, protože tímto neoprávněným způsobem likvidovat někoho, kdo se dle mého názoru chová seriózně(a zase, nemusíme se bavit zrovna přímo jen o ANDY, slušných bazarů je celkem dost), mi přijde s prominutím prasečina. - To, že některá auta mají zničený interiér(popř.exteriér), mno to tak holt asi je. Projděte se občas po parkovišti u supermarketů. Kolikrát tam stojí staré „fáčko“ s vymazleným interiérem a naopak nejnovější Audi, kde je bordel, že je z toho člověku špatně. Každý se ke svému autu chová jinak. Pro někoho je to mazel, pro někoho spotřební věc. A zrovna tak je to i s opotřebováním interiéru. Kdo se k tomu trochu chová a dává si na určité věci pozor, ten ho má pěkný a naopak …
Tak tolik asi z mé strany … |